Dacă nu citești la timp, înțelegi prea târziu.
Inshallah

Inshallah

In inima unui Beirut sfasiat de razboiul civil, unde moartea pandeste la fiecare colt, un contingent de soldati italieni ajunge intr-o misiune de mentinere a pacii. Dar in acest infern al violentei absurde si al urii fara sfarsit, ei descopera rapid ca pacea este un ideal fragil, iar supravietuirea depinde de o combinatie de noroc, diplomatie si compromisuri periculoase. Inshallah - unul dintre cele mai complexe si intense romane ale Orianei Fallaci - urmareste o galerie de personaje prinse in haosul conflictului libanez: soldati italieni trimisi intr-o misiune care pare imposibila, femei libaneze a caror frumusete ascunde traume adanci, militanti crestini si siiti care ucid in numele unor cauze contradictorii, calugarite franceze prinse intre credinta si oroarea razboiului. Daca ar exista un protagonist central, acesta ar fi Angelo, un tanar italian care si-a abandonat studiile de matematica pentru a trai realitatea razboiului. Insa, ceea ce descopera pe campul de lupta nu are nicio legatura cu logica precisa a formulelor matematice - doar haos, moarte si alegeri imposibile. Prin intalnirea sa cu Ninette, o enigmatica femeie libaneza, Angelo simte, pentru prima data, fragilitatea iubirii in fata violentei necontrolate. Cand Ninette este prinsa in mijlocul unui act de teroare si isi pierde viata, Angelo intelege ca viata nu poate fi definita prin rationamente sau ecuatii - ci doar printr-un singur cuvant: Inshallah - Asa cum vrea Dumnezeu. Romanul este construit pe mai multe fire narative, fiecare dintre ele aducand o perspectiva diferita asupra razboiului: de la strategiile militare si negocierile secrete ale ofiterilor italieni cu militiile libaneze, la brutalitatea unui copil-soldat care ucide fara remuscari si la disperarea unor soldati care incearca sa isi pastreze umanitatea intr-o lume in care moartea devine o banalitate. Fallaci surprinde nu doar absurditatea razboiului, ci si influenta acestuia asupra sufletului uman, transformand oameni obisnuiti in monstri sau martiri. Un alt personaj central este Charlie, inspirat de figura reala a capitanului Corrado Cantatore, un ofiter italian cu legaturi profunde in Orientul Mijlociu. Prin priceperea sa diplomatica, el reuseste sa mentina contingentul italian in siguranta, devenind un pion-cheie in supravietuirea acestora. Bazata pe experientele reale ale autoarei ca jurnalist de razboi, Inshallah este mai mult decat un roman - este o marturie despre fragilitatea vietii, despre fanatism, despre impactul devastator al urii si despre modul in care razboiul distruge si reinventeaza destine. Cu un stil incisiv, direct si fara compromisuri, Oriana Fallaci ofera o carte care te sfasie pe dinauntru, te provoaca si te face sa te intrebi ce inseamna cu adevarat razboiul. Inshallah nu este doar un roman, ci o lectie dura despre natura umana si despre absurditatea unei lumi in care, in final, nimic nu pare sa mai aiba sens.Bazat pe experientele reale ale autoarei ca jurnalist de razboi in Orientul Mijlociu, Inshallah este o poveste epica despre iubire si pierdere, despre irationalitatea violentei si despre umanitatea care supravietuieste chiar si in cele mai intunecate vremuri.Un proiect ambitios, in care Oriana Fallaci recreeaza Beirutul din 1983 cu o multitudine de personaje - soldati italieni, militanti libanezi si civili prinsi intr-un conflict fara sfarsit. Desi subiectul este razboiul, Fallaci celebreaza viata si umanitatea, pe care o considera "cel mai emotionant dintre toate animalele". Scenele de violenta sunt brutale, dar naratiunea alterneaza intre lacrimi si ras, captivand cititorul pana la ultima pagina. - The Independent..


11900 lei

În stoc
Interviu cu puterea

Interviu cu puterea

Semanand reflectii care macina, interviurile memorabile ale Orianei Fallaci surprind fara ostentatie, cu ironie amuzanta si chiar clarviziune, probleme politice si sociale dramatice: zeificarea conducatorului, politizarea totala a vietii, insusirea societatii de catre Stat, germenele socialismului.Interviu cu Puterea a luat nastere treptat, de-a lungul anilor... Zguduita de moartea barbatului pe care il iubea, nimeni altul decat Alexandros Panagoulis, politician grec care a luptat impotriva Regimului dictatorial al coloneilor din tara sa si asasinat in cele din urma, Oriana Fallaci revine, aproape fara sa vrea, la vechiul sau centru de interes: Puterea. Puterea ca arma, Puterea ca forta de distrugere, Puterea ca realizare a democratiei, Puterea ca lupta armata, Puterea ca lupta religioasa, Puterea ca lupta pentru drepturile celor oprimati, Puterea ca lupta sindicala... Dictatori cu rezonanta in istorie, mari politicieni ai scenei mondiale, strategi militari de renume, personalitati religioase de prim rang, lideri de culoare, sindicalisti care au dat un nou sens luptei muncitoresti - Nguyen Ngoc Loan, Mehdi Bazargan, Ruhollah Khomeini, Muammar Gaddafi, Robert Kennedy, James Farmer, Dalai Lama, Rashida Abedi, Faruk al-Kaddoumi, Sandro Pertini, Giovanni Malagodi, Ugo La Malfa, Giancarlo Pajetta, Enrico Berlinguer, Deng Xiaoping, Lech Walesa, Mieczyslaw Rakowski, Ariel Sharon - vor trece prin furcile caudine ale interviurilor sale. Caustice, fara precedent de directe, neiertatoare, in fiecare dintre aceste interviuri Oriana Fallaci va cere explicatii, va cere solutii, va pune probleme de constiinta sau chiar ii va acuza deschis pe cei cu care discuta pentru raul facut sau pe care continua sa-l faca. O carte-document despre Putere, despre Puterea ca "boala care ii molipseste chiar si pe cei care cred ca sunt vaccinati... Un diavol care ii duce in Iad pana si pe ingerii Raiului". - Ines Simionescu, traducator..


7500 lei

În stoc
Un om

Un om

Oriana Fallaci transpune in paginile romanului sau Un Om povestea incredibila a lui Alekos Panagoulis, poet grec, disident, idealist, terorist, victima a regimului fascist, supravietuitor, lider politic, simbol al vietii si al libertatii, martir al unui sistem politic putred si, totodata, iubirea vietii ei. O face cu multa sensibilitate si franchete, uneori cu furie, alteori cu umor si (auto-)ironie, adresandu-i-se direct, la persoana a doua, si prezentandu-i retrospectiv intamplarile traite (unele alaturi de ea) si trecute prin filtrul propriilor ei emotii si trairi. - Ioana Baciu, traducator Induiosator si adesea socant, in adevaruri distilate asa cum au ramas in memoria autoarei (dar de ce, Alekos, de ce?), romanul biografic Un Om al Orianei Fallaci reprezinta actul de dragoste, un monolog intim despre revolutie (nu m-au ascultat, nu m-au ascultat!), suflete, emotii, plin de viata si suferinta, scris cu consistenta, nostalgie si mandrie, semnat cu vocea partenerului ei, Alekos Panagoulis. - Alexandra Dumitrescu, redactor Oriana Fallaci l-a cunoscut pe Alexandros Panagoulis in 1973, la Atena, cu ocazia interviului pe care jurnalista italiana urma sa-l ia revolutionarului grec care tocmai fusese gratiat dupa ani de inchisoare si chinuri severe. Este momentul in care cei doi se indragostesc unul de celalalt si ajung sa cunoasca cea mai periculoasa iubire care poate exista: iubirea care imbina alegerile ideale si angajamentele morale, cu atractia si sentimentele.Un Om este o carte despre viata lui Alekos Panagoulis, poet mai mult decat erou, asa cum l-a definit Fallaci, dar este si un roman de dragoste, pentru ca, fara niciun filtru, jurnalista deschide usa catre viata sa privata, relatand cu furie acea pasiune care i-a dat viata peste cap si care a umplut-o de bucurii si dureri, inclusiv cea a pierderii fiului lor nenascut.Traducere din limba italiana de Ioana Baciu...


8500 lei

În stoc
? Cauți o carte și nu o găsești pe site?

Alexandria îți recomandă