Dacă nu citești la timp, înțelegi prea târziu.
Claude Karnoouh

Claude Karnoouh

Claude Karnoouh s-a născut în martie 1940 la Paris, unde și-a făcut și studiile superioare. Din 1959 și până în 1965 a urmat studii de științe (fizică și chimie) la Sorbona, iar din 1966 până în 1969 studii de științe umane (filosofie, antropologie socială, sociologie și lingvistică) la Universitatea Paris X Nanterre. Începând din 1970 este cercetător la Centrul Național Francez de Cercetări Științifice (în franceză Centre național de la recherche scientifique, CNRS) și a predat, de asemenea, la Universitatea Paris X Nanterre, Sorbona, INALCO, Universitatea din Gand (Belgia), Charlottesville (Virginia, SUA), Urbino (Italia) și ELTE (Budapesta). În 1973 a întreprins mai multe anchete de etnografie și folclor în satul Breb din Maramureș. În această perioadă, Securitatea română l-a urmărit și i-a întocmit dosar.

Din 1991 și până în 2002 a fost profesor invitat al Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj unde, în cel de al doilea semestru al anului universitar, a susținut un curs despre aspecte ale modernității târzii în postcomunism, îmbinând diverse abordări (politice, culturale și economice). În prezent este profesor invitat la Universitatea Națională de Arte din București.

Karnoouh este autorul a nouă cărți și peste o sută de articole și eseuri de antropologie culturală și politică, filosofia culturii și filosofie politică.


Conversații la amurg

Conversații la amurg

„Nu mă tem de scurgerea timpului. Noi ne scurgem, nu timpul. Cu timpul devii înțelept, dar pierzi ceea ce este important, asta știm de la greci: frumusețea umană rezidă în starea de tinerețe.”„Puterea extraordinară a Americii a fost posibilă prin eliminarea a o serie de popoare, cu limbile lor cu tot. Aceste popoare au fost omorâte, băgate în lagăre de concentrare, jefuite de pământurile lor, cu materii prime cu tot. Bogăția Americii vine din comerțul cu sclavi. Inclusiv cei de stânga uită asta totdeauna. Munca pe gratis aducea profit. Asta este fundamental pentru bogăția Americii.”„România modernă este un produs al capitalismului. Distrugerea comunităților tradiționale e un produs al capitalismului, care are nevoie de această distrugere din două motive: 1) pentru a deschide o piață de desfacere a produselor; și 2) pentru a crea un proletariat exploatat care să facă din munca lui o valoare, valoare care va deveni ulterior o plus-valoare pentru capitalul investit. (…)”„Nu există în România modernă o unitate între popor și elitele sale, așa cum a existat spre exemplu în Franța la Revoluție, sau cum a fost parțial în timpul Revoluției Engleze, sub Cromwell, când populația anti-catolică s-a aliat cu elitele protestante. Aici, independența a fost obținută la Berlin și pusă apoi în practică de o mână de politicieni. Cuza, care a încercat să-i împroprietărească pe țărani, a fost înlăturat de la putere de câțiva boieri. Carol I a fost pus pe scaunul domniei de o mână de politicieni fără ca poporul să aibă habar. (…)”„Sistemul capitalist este sistemul pe care îl trăim de 4-5 secole. Sistemul comunist real, după momentele politice de mare criză, care sunt de obicei războaiele civile, presupune sistemul de fabrică (cu exodul rural) și tehnicienii, inginerii, teoreticienii, mecanicii etc. Așa se ajunge la clasa mijlocie. Și clasa mijlocie își pierde entuziasmul pentru o nouă societate, în care există un echilibru între belșug și redistribuire. Se ajunge la nevoia de lux, lux pe care comunismul nu îl putea furniza. După 1989 s-a ajuns la satisfacerea acestor nevoi și de aici individualismul absolut dărâmător, lipsa oricărei idei de bunăstare colectivă. (…)”..


2490 lei

În stoc
? Cauți o carte și nu o găsești pe site?

Alexandria îți recomandă


Cookie-urile ne ajută la îmbunătățirea serviciilor furnizate. Folosind serviciile noastre, sunteți de acord cu folosirea cookie-urilor.